Zoeken in deze blog

zondag 11 april 2010

# 9 web 2.0

Wat mij opvalt nu ik de 23dingen cursus doe, is dat ik inderdaad met andere ogen naar websites kijk. Ik heb bij #4 RSS geleerd, waar ik nog helemaal nooit van gehoord had. Ook kijk ik met andere ogen naar de televisie en zelfs het luisteren naar muziek en het bekijken van filmpjes op YouTube gaat bewuster. Er is zoveel te zien, te horen en te leren wat media en internet betreft.

Wat mijn functie bij de bibliotheek betreft (leesbevordering combinatiefunctie) zou het leuk zijn om meer met filmmateriaal te doen. Bijvoorbeeld op de (jeugd)website van de bibliotheek. Van elke leuke activiteit is er wel een leuke filmpje (te maken) of een leuke foto. Door bijvoorbeeld flickr en/of YouTube zou je dit materiaal toegankelijk kunnen maken voor een breder publiek.

Wat ik wel lastig blijf vinden is dat er gewoon zo ontzettend veel is. Er zijn zoveel sites, zoveel mogelijkheden die je kunt toepassen. Het is een taak op zich. Iemand zou zich hier volledig op moeten kunnen storten, wil je het goed laten werken voor de bibliotheek. Iemand die van alles goed op de hoogte is en alles continu 'up to date' houdt. En dat is op dit moment wel erg lastig te realiseren ben ik van mening.

1 opmerking:

  1. En dat is de bedoeling van 23Dingen. Je bewust maken van de veranderende wereld om je heen, je nieuwsgierig maken naar nieuwe ontwikkelingen en je alert maken op zaken die je in de bibliotheek kunt toepassen.

    Wat je ook moet doen is keuzes maken en loslaten. Het is ondoenlijk om alles bij te houden en te weten. Doe ik ook niet. Als ik iets niet weet ga ik zoeken en vraag ik anderen mee te denken. En daar is web 2.0 nou zo handig voor. Als je een behoorlijk aantal volgers op Twitter hebt, dan kun je hun vragen om ervaringen en tips en je zult zien dat ze razendsnel binnen zullen stromen.

    BeantwoordenVerwijderen