Zoeken in deze blog

zondag 11 april 2010

#10 Social Bookmarking

Toevallig wilde ik gisteren op de mini- laptop van mijn zusje even snel kijken of ik al een email had ontvangen van iemand die ik nodig had. Ik had geen zin om mijn eigen laptop helemaal op te starten. Alleen inderdaad heb ik, waarschijnlijk net als de meeste collega’s, Groupwise gewoon tussen mijn favorieten staan en ben ik er met één klik. Via google deed ik één of twee pogingen en zette daarna toch maar met een zucht mijn eigen laptop aan. Delicious is dan een ideale manier om toch bij al je sites te komen zónder zoektocht. En eerlijk, ik had er geen idee van dat dit bestond.

Nu moest ik voor dit ‘ding’ wel behoorlijk zoeken. Mijn frustratie gehalte steeg behoorlijk, maar na een nachtje slapen en nogmaals goed lezen en kijken heb ik toch een delicious account aangemaakt en ook de icoontjes geïnstalleerd op mijn toolbar. Het is inderdaad eenvoudig om een website toe te voegen. Gewoon klikken, tags invullen en klaar.

Ik heb een aantal van mijn favorieten aan delicious toegevoegd en mijn favoriet Marktplaats is door 1344 mensen in zijn bookmark collectie opgenomen. Er zijn ontzettend veel verschillende tags aan toegekend; handel, verkoop ,shoppig, veiling, etc.

Eerlijk gezegd ben ik wat dit onderdeel betreft een beetje blanco wat de bibliotheek betreft. Ik vind het vooral leuk en handig voor persoonlijk gebruik.

http://delicious.com/iamzemm

1 opmerking:

  1. Er zijn er wel een paar te bedenken. Je kunt gezamenlijk een account beheren voor informatiemedewerkers, of over Haarlem etc... Het tijdschrift Mediacoach zet alle sites uit haar tijdschrift op Delicious. Kijk maar eens op delicious.com/biblionmediacoach.

    BeantwoordenVerwijderen