Zoeken in deze blog

zondag 11 april 2010

# 16 YouTube

Een YouTube account is niet nodig als je gewone standaard filmpjes wilt bekijken. Maar wil je een netwerk opbouwen dan is het wel nodig. Ook voor het uploaden van filmpjes heb je wel een account nodig. YouTube gebruik ik zelf vooral om gewoon lekker rond te kijken en te klikken. Via via kom je vaak bij de nieuwste muziekvideo’s en wat ook erg leuk is: de oude nummers weer eens opzoeken en beluisteren. Zo heb ik eens een blog geschreven tot 4 uur in de nacht over de nummers van één van mijn favourite artiesten. Usher heet hij. Ik volg hem ook op Twitter :-D

YouTube is ook een aanrader als je zin hebt om te lachen, er staan veel grappige filmpjes op. Je kan zoeken op tags, trefwoorden. Of natuurlijk gewoon op naam. Filmpjes op YouTube ter promotie van bepaalde dingen of diensten kan goed werken. Zo staan er al een aantal filmpjes op YouTube gemaakt door GenWhy een samenwerkingspartner van de bibliotheek, maar die zijn natuurlijk ook te zien op de site van Generation Why.

Een filmpje uploaden op YouTube is erg gemakkelijk. Het wijst voor zich, gewoon inloggen en klikken op uploaden. Als het filmpje geupload is, kun je het meteen bekijken. Filmpjes waar kinderen op staan kun je niet zomaar op YouTube (dus het internet) zetten. Daar is toestemming voor nodig van de ouders. Het filmpje dat ik hier heb geplaatst is privé, dus niet voor iedereen zichtbaar. Met jullie wil ik het natuurlijk wel delen. Alleen wel opletten dat je niet misselijk wordt van Berna haar filmkwaliteiten. Nooit draaien met een fotocamera tijdens het filmen…

1 opmerking:

  1. Heel veel mensen kijken inmiddels meer YouTube dan tv. En als ze moesten kiezen tussen geen kabel, of geen internetaansluiting dan ging de kabel en dus de tv de deur uit...

    BeantwoordenVerwijderen