Zoeken in deze blog

zondag 11 april 2010

# 11 Wiki's

Het stuk wat ik las over Wiki’s in het onderwijs spraken mij erg aan. Alhoewel ik bij het delen van kennis, werkstukken en producten toch wat bedenkingen heb. Maar de andere kant is; anders zouden ze die boekverslagen ook wel elders op het net kunnen vinden en gebruiken. Wat ik goed vond van de Wiki van de bibliotheek Vlissingen is dat er informatie staat over uiteenlopende onderwerpen, bijvoorbeeld autisme, loverboys en huiselijk geweld. Ik denk dat Wiki’s voor bibliotheken goed inzetbaar zijn. Op die manier kun je veel informatie geven en vergaren. Ook de Wiki-kids vind ik een heel goed initiatief. Op deze manier kunnen de kinderen in hun eigen begrijpelijke taal van elkaar leren en met een kritische blik te kijken.

Leuk, deelnemen aan de 23dingen Wiki. Leuk thema gekozen Rob. Mijn favorite sport is... Zumba! ;-)
http://23dingen.pbworks.com/Favoriete-sport

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd wat je bedenkingen zijn.

    Waar ik mijn bedenkingen bij heb is een bibliotheek die een wiki inzet over onderwerpen die op tal van andere plekken ook is te vinden. De vraag is waarmee je je onderscheid. Waarom niet aansluiten bij een initiatief dat al rond die onderwerpen actief is. Wat je je altijd zult moeten afvragen is wat jouw project uniek en onmisbaar maakt. Waarom mensen hun kostbare tijd in jouw initiatief willen steken. In welke mate je input van anderen wilt integreren en hoe belangrijk dat is voor het slagen van je product. Hoe ruim wil je het project definiëren.

    Vooral dat is belangrijk bij het inzetten van een wiki. Want gebruikersinput is een goed idee, maar niet zo eenvoudig en vanzelfsprekend te organiseren. Het is een zaak van constante aandacht en vooral hard werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En van Zumba had ik nog nooit gehoord. Weet ik dus ook weer, dank.

    BeantwoordenVerwijderen