Zoeken in deze blog

maandag 26 april 2010

# 23 dingen en nu.....

De leukste dingen om te doen vond ik de podcasts, online foto bewerken en librarything. Dit zijn zeker dingen die ik vaker blijf gebruiken. Toen ik deze dingen deed had ik er ook echt lol in. Dat kon men wel merken aan o.a. mijn ‘idiote’ foto’s bij ding #8.
Wat een zeer handig iets was om te leren; google docs. Ongelooflijk handige toepassing die zeer vriendelijk in gebruik is.

Wat dit programma met mij gedaan heeft is mij meer wegwijs maken in allerlei toepassingen, maar ook met allerlei termen die ik wel eens langs hoorde komen. Ik kan nu zeggen dat ik weet waar 2.0 voor staat en er zelfs behoorlijk mee overweg kan.

Behoorlijk wat tijd heeft het wel gekost om alle dingen te doen, aan een uurtje per ding had ik in elk geval niet genoeg. Helemaal op momenten dat ik moe was, kon de frustratie wel eens toe slaan. Het laten zitten en de volgende dag verder gaan was een goede oplossing.

De cursus vond ik erg duidelijk en overzichtelijk. Alles werd heel duidelijk uitgelegd en ook wat er van ons gevraagd werd. Ik heb me er volgens mij prima door heen geworsteld, echt goede tips om de cursus te verbeteren zou ik op dit moment niet kunnen bedenken.

23 dingen was voor mij een online cursus waarbij ik heb geleerd wat web 2.0 is en daarbij ook een aantal toepassingen heb leren kennen en gebruiken, die ook na de 23 dingen cursus vervolg zullen krijgen.

1 opmerking: