Zoeken in deze blog

zondag 11 april 2010

# 14 IM

Ik ben momenteel een #1 fan van msn. Zo zijn er een paar uitvindingen op de wereld die mijn leven zovéél makkelijker hebben gemaakt: 1. Tampons, 2. de TomTom en 3. msn.

Op het moment zit ik elke avond wel op msn. Niet met mijn collega’s zoals hier bij 23dingen als idee aangegeven staat, maar met mijn man. Partner. Hmm.. vriend. Aap? Over msn kan ik wel het één en ander vertellen. Dat het makkelijk is, gewoon aanmelden met je email account. Zie je iemand uit je vriendenlijst online, dan kun je kletsen. Zie je iemand niet online, dan kun je ook kletsen maar krijg je geen antwoord terug. Of je krijgt wel antwoord terug, want stiekem zijn er ook genoeg mensen online.

En dan die geweldige webcam die je kunt aanzetten (als je er één aangesloten hebt). Dan kun je elkaar zien. En als je een videogesprek start, kun je elkaar zelfs zien én horen! Gratis! (Nou, soort van dan.. als je een internet aansluiting hebt thuis, betaal je daar natuurlijk wel een bepaald bedrag voor). Nu zijn er natuurlijk ook 100 nadelen te noemen, maar die wegen niet op tegen de voordelen voor mij op dit moment. Die man van mij zit namelijk (nog) in Turkije.

Als we de iets serieuzere kant op gaan wat msn betreft is er héél veel wat bijvoorbeeld de jeugd nog bijgebracht kan worden. De mediacoach kan hierin een zeer belangrijke rol vervullen. In elk geval op de scholen waarin zij werkzaam is.Want chatten is niet ongevaarlijk. Zeker niet als je niet alert genoeg bent en een jonge meid of knul op zoek naar avontuur en actie. Op het internet zijn contacten makkelijk gelegd. De drempel is lager dan in het echte dagelijkse leven en het is leuk tijdverdrijf.

Er is al veel over gezegd en helaas is er al genoeg voorgevallen wat dit onderwerp betreft.


Voor nu hou ik het maar bij de positieve ‘flow’ en zet ik straks blij mijn msn aan. Om vervolgens wel weer zwaar geïrriteerd te raken door die #..*! microfoon die niet goed werkt en ik het gevoel heb met mijn virtuele robot te praten.

1 opmerking:

  1. Mijn Top 3 ziet er iets anders uit vrees ik, maar de TomTom staat er zeker tussen, net als mijn iPhone, ik kan niet zonder.
    Ik vind het goed dat je van het positieve uitgaat. Want in principe is het een geweldig instrument, waar je inderdaad ook veel negatiefs kunt uithalen. Daar moet je je van bewust zijn, of gemaakt worden.

    Zie je MSN of een equivalent ook ingezet worden in jullie bibliotheek. En hoe?

    BeantwoordenVerwijderen