Zoeken in deze blog

woensdag 10 februari 2010

# 4 RSS & De huwelijksboot

Wat RSS betreft heb ik ze nu, als het goed is, allemaal wel op een rijtje. Wat betreft het huwelijk nog niet helemaal, daar is het nog te vroeg voor. Na mijn enthousiast uitgezochte abonnement op nieuwsberichten van het NOS Jeugdjournaal, werd ik meteen geconfronteerd met een opvallend bericht over de apen Loza en Bobo uit Egypte. Zij zijn vandaag namelijk in het huwelijksbootje gestapt. Daar ga ik straks nog even wat over zeggen, maar ik maak even een uitstapje naar een paar jaar terug...
Op een avond zit ik gezellig bij mijn ouders thuis, televisie te kijken. Mijn broer, schoonzus en haar broertje U.(deze verblijft op dat moment voor een paar maanden in NL bij hen in huis) zijn er ook bij. Op de Turkse zender waar we die avond naar kijken worden we om de 10 minuten verveeld met een 'video-ringtone' reclamespotje waarin er 5 apen op een rij staan te dansen. Een soort line-dancing. Uiteraard met een idioot muziekje erbij. Nadat we het al 37 keer gezien hebben en er steeds stommere grapjes over gemaakt zijn, komt U. met een geniale opmerking: 'Dat zou toch wel leuk zijn hé? Een aapje in huis, die je nog helemaal moet opvoeden enzo....' Eventjes was het stil, maar mijn 'Hoezo??! Dat doen zij nu toch al??' daarbij knikkend in de richting van mijn broer, deed het wel erg goed zo laat op de avond. Nu wil ik wel even uitleggen waarom ik hier de link leg met het NOS bericht. Het aapje U. is namelijk sinds 28 december in het huwelijksbootje gestapt met niemand minder dan het kleinste aapje uit de ringtone reclame (volgens mijn vader). Ik dus.
Wauw, hoe RSS nu al naadloos aansluit op mijn belevingswereld..

Loza & Bobohttp://nos.nl/l/tcm:5-652921/


Semra & Ulus

7 opmerkingen:

  1. Goh, was het huwelijk maar te leren in 23dingen. Als je het over een leven lang leren hebt, dan is dat het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Harte Gefeliciteerd. Je ziet er fantastisch uit op het filmpje.Jammer dat je jurk niet in zijn geheel te zien is.
    Zo is een blog toch maar handig. We zijn nu allemaal een beetje bij je trouwerij geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Filmpje was even not available. Ik probeer er beslist nog een keer naar te kijken want ik ben erg nieuwsgierig geworden naar dit leuke 'aapje'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd. Het filmpje ga ik ook nog eens proberen. Dat lukte niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd, het filmpje afspelen lukte ook

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hè hè, eindelijk heb ik het filmpje gezien, ik had natuurlijk allang de foto's bekeken! Wat ik heel erg geestig vind is: jullie foto's in het huwelijksdocument!
    Enne, wij mochten indertijd de pen als aandenken houden: een goeie Parker met de isncriptie van het stadsdeel erin, jullie ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, Lydia wij mochten helemaal niets houden! Maar we hadden wel een hele aardige ambtenaar, die kwam ondanks dat hij ziek was onze kant op. Dus op locatie getrouwd, zonder pen ;-)

    P.s. ik heb echt een goede 'integratie quote' voor jou! Morgen op Schalkwijk!

    BeantwoordenVerwijderen